Buraya Reklam Verebilirsiniz. :)

Bus Simulator 2012 Donma Sorununa Çözüm Önerilerim


Sevgili arkadaşlar,

Benim bu yazıyı hazırlamma için gerçekten yoğun istek geldi. Gerek sohbetten, gerek konu mesajlarında ve gerekse özel mesajdan... Bende bildiklerimi paylaşıyorum...

Ben bu konuyu açıyorum fakat şunu en baştan söyleyeyim, benim söylediklerim ve yapın dediklerim kesin çözüm değildir sadece azaltır; donmayı - kasmayı-.

Yapacağınız yanlışlardan doğan sorunlar için hiçbir şekilde muvafakiyet kabul etmem mesuliyet almam!

Şimdiki söyleyeceğim bazı şeyleri bilebilir ve/veya yapmış olabilirsiniz, direk geçebilirsiniz o kısımları, Bilmeyenler için uzun uzun yazıyorum...

Sizlere maddeler halinde yapmanız gerekenleri sıralayacağım önce bunları yapın PC performansında küçük bir artış olacaktır. (Duruma göre değişir tabi ki)

PC Performansını arttırmak için yapılacaklar:

1 - Başlat > Çalıştır > msconfig.exe (Alternatif olarak başlatta aramaya msconfig yazıp Enter'a basın)

A ) Buradan Önyükleme sekmesi geçin altta gelişmişsekmesine geçin ve işlemci sayısı kısmına, PC işlemcisi kaç çekirdek destekliyorsa o kadar yükseltin ( En yükseği seçin ) Başka bişey yapmayın.
Bu işlem başlangıçta hızlanmayı sağlar.

B) Başlatma sekmesine geçin, burası oturum açılırken paralel olarak hangi programların başlatılacağını belirler yani arkaplan programlarını. Burdan sadece Antivirüs ve Microsoft yazan yazı kalsın geri kalanların hepsinin tik işaretini kaldırın eğer sevdiğiniz ya da ihtiyacınız olna programlar varsa onlar da kalabilir...

2 - PC açıldıktan sonra bu programları çalıştırmış ve kullanmış olabilirsiniz. Oyun açarken bunlara ihtiyacınız yoksa Görev Yöneticisini açarak bunları sonlandırınız. Bunun için Görev çubuğuna sağ tıklayın " Görev Yöneticisini başlat" a tıklayın.
Yukarıdan İşlemler sekmesine geçin ( Uygulamalar ksımında arkaplanprogramları gösterilmez!) Buradan istediğiniz tüm programları devredışı bırakabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken bir şey var; Kullanıcı kısmında SYSTEM yazanları ellememeye özen gösterin diğerlerini kaptabilirsiniz herhangi bir hata almazsınız onları kapatınca...

3 - Google Chrome bir çok kullanıcı tarafından (Ben dahil) en hızlı tarayıcı olarak kabul edilir. Google Chrome bunu RAM tüketimine borçludur. O nedenle oyun açıkken Facebook vs sitelerden uzaklaşıp Google Chrome yi kapatmaya özen gösteriniz. İnternet Explorer işinizi rahat görür bu konuda yavaştır ama Ram tüketimi azdır.

4 - Oyunun 32-Bit versiyonunu kullanın. 64-Bit versiyonlar arasındaki farklar İki tane fazladan telefon kulübesi, iki ağaç vs. başka fark yok. Bu nesnelerin fazla olması demek yine Ekran kartı Ram ve İşlemciyi yormak demek o nedenle 32-Bit versiyonu kullanın.



Oyun İçin yapılabilecek şeyler :

Sizler için bir dosya hazırladım bir çok kişi aynayı nasıl kapatıcam, grafiği nasıl düşürecek diye yakınıyordu. Ben bir dosya hazırladım bu dosyayı aşağıda belirttiğim dizine atınız.

Ben Windows 7 kullandığım için Windows 7 de nereye atılacağını videoda gösterdim. Windows Vista 'da da aynıy idi yanlış hatırlamıyosam. Fakat XP için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.


Not yayınladığım dosya Bus Simulator 2012 v1.3.1 ve v1.3.2 içindir ve önceki versiyonlarda sorun çıkabilir. Eğer güncelleme yapmadıysanız önceki konumdan yararlanabilirsiniz...

İndireceğiniz dosyada ki "Bus Simulator 2012" klasörünü aşağıda belirttiğim yerlere atın

Windows Vista/7 için




Yerel Disk (C ) / Kullanıcılar / Kullanıcı Adınız / AppData / Local 'ın içine atın

Not: AppData ve sonrası bazı bilgisayarlarda gizli olabilir, bu klasörü görebilmek için gizli dosya ve klasörleri göster demeniz gerekmektedir. Bunun için :

Denetim Masası / Klasör Seçenekleri / Görünüm / Gizli Dosya, Klasör ve sürücüleri göster seçeneğini işaretleyin ve uygula diyin


Windows XP için

Yerel Disk © / Documents and Settings / Local Settings / Application Data ,

Yerel Disk (C ) / Documents and Settings / Kullanıcı Adınız / Yerel Ayarlar / Uygulama Verileri ,

içine atınız

XP de atılacak yer için emin değilim...

Not: Gizlilik yukarıda belirtildiği gibi olabilir aynı işlemi uygulayarak gizlileri görebilirsiniz...


--------
Linkler
-----------

Anlatım : alicansaglam

Emeğe Saygı..

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Kardeş verdiğin linki indirdim ama donma hala var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dosya ayar dosyasıdır ve oyun ayarlarını en alta çeker. Kesin bir çözüm değildir. Önerilerimi uyguladığın takdirde donma azalacaktır. Ama tamamen kalkıp kalkmayacağı sisteminin gücüne bağlıdır.

      Sil
  2. ali eski ayarı nasıl çeviririm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grafik ayarlarına girip dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

      Sil
  3. dostum link sağlam fakat rakamları yazdığımda indir diyorum gelen ekran değişmiyor ne otomatik indiriyor ne de indirmemiz için buton var. yardım lütfen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Numarayı girdikten sonra "Dosya indir" yazısını ve altında "Dosyayı indirmek için bağlantıya tıklayın" yazısını göreceksiniz.

      Bağlantıya tıkladığınız takdirde indirme işlemi başlayacak

      Sil
  4. Ben bunları yapmıştım (burdan deyil) Ama hızlandıran hatta yoq eden (donmayı) v1.3.2 dir. Ben bile inanamadım tabi sisteme bağlı bir şey ...
    Saygılarla HackerMertist bu çocuk çok artist :)

    YanıtlaSil
  5. ya link bozuk yenı bır lın verırmısınız

    YanıtlaSil
  6. ali bus 2012 yı guncellemek ıstıyorum yardm cı olur musunve lutfen yorumlarıma cevap ver cunku bn bus sımulatoru sureklı oynuyorum ılerde sıkılıp sılecek bırısı degılım lutfen yardm et ;(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer mesajını güvenlik sebebiyle yayınlamadım. Güncellemek için güncelleme konusunu ziyaret edebilirsin. Yönergeleri düzgünce uyguladığın sürece sorun yaşamayacaksın.

      Öte yandan oyunda diğer mesajına yönelik olarak:

      Yolcuların orta ve arka kapılardan inip binmesi avrupa ülkelerinde özgü bir şey olduğu için onlar oyununu öyle yaptı. Bunu değiştiremeyiz.

      Sefer saatlerini ve hat düzenlemelerini F11 tuşuna basarak yapabilirsin. (F11-F7-F8 gibi tuşları dene uzun süredir oyun yok bende)

      Sil
  7. hocam bende bus simulator 2016 var'da bu işe yararmı ?

    YanıtlaSil

Yorumunuz kaydedildi. Denetlendikten sonra yayınlanacaktır.