Buraya Reklam Verebilirsiniz. :)

Eskimiş Yapraklar 2 – Alan Adı Hayalim

9 yaşımda kurdum www.isimsoyisim.com alan adı hayalimi…

Şanslıyım ki bilgisayarla tanışmam 4, internetle tanışmam 6 yaşımda gerçekleşmişti. 2000-2003 yılları arasında Türkiye’nin de içinde bulduğu internetin yaygınlaştığı alanlarda “internet kafecilik” patlamış gidiyordu. 4 yaşımda aile dostumuzun memur olması vesilesiyle “energy star”(solda) logosunu görebiliyordum. İnternet kafelerin yaygınlaşması ile evime yakın yere gelen hizmetten yararlanarak internet alemine girdim.
Girdiğim sitelerde www.aaaa.com gibi linkler çok hoşuma gidiyordu. Zaten devamlı bilgisayar ile uğraşmak isteğimden dolayı bugünlerde nelerle ilgileneceğim belliymiş! :)
Sağdan soldan bilgisayar görmeye kullanmaya çalışarak yıllar geçerken 9. sınıfta ilk defa Dreamweaver tanışmıştım ve ilk web sitesi yapma deneyimimi yaşamıştım. Ne yaptığımın farkında olmadan www.alicansaglam.com sitesini yapmıştım. Tabii ki o dönemin en basit html sitesiydi, ama benimdi. Ne yazık ki internette yayında değildi ama bir taslak vardı elimde en azından.
Gel zaman git zaman aradan geçen 8 yılla birlikte kendimi geliştirme fırsatı bularak ilk blogumu kurmuştum. Fakat o site blogspot.com alan adındaydı ve benim hayalim o değildi. Hem sitenin yükselmesine engel olmamak için hem zamanım olmadığı için hem de param olmadığı için 18.12.2012 tarihinde kurduğum site için alan adı alamamıştım. 
Mevsim yaz olduğunda ve tarih 10.07.2013’ü göstertiğinde artık zamanı geldi deyip alan adı araştırmasına detaylıca başladım. 2 günün sonunda altyapımı kurarak www.alicansaglam.com alan adını satın aldım. Ardından sitemi bu adrese yönlendirdim. Üstüne bir de yeni tasarım yaptım. Artık hazırdı :)
Siteyi tekrar yayına almam ise 15.07.2013 tarihinde gerçekleşti. İşte bu tarih de kuruluştan sonra benim için çok önemi olan 2. tarih… Bundan sonraki aşama bu siteyi geliştirmek ve aklımdaki tasarım detaylarını işlemek olacaktı. Ama geliştirmek bir köşede dursun 9 yıllık hayali gerçekleştirmenin vermiş olduğu mutluluk müthişti! Bu gazla devam ettim ve yeni tasarımlar yaptım. Hiçbir şey anlamadığım yüzlerce satır kodu düzenledim kendimden bir şey kattım. Bu böyle yıllardır gidiyor. :)
Son olarak ana sitemin amacını değiştirdim ve blog ve mod olarak yeni alt alan adları açtım. Bunlara da bir sonraki yazıda değineceğim.

Yorum Gönder

0 Yorumlar